Kenangan Lalu

Pada tahun 2011 (selasa), aku keluar sorang² ke shopping kompleks Maju Junction, Kuala Lumpur after my class coz nak balik rumah pun masih awal lagi. Member aku sume bz jer. So, aku jalan la sorang² then ade la baju ni cantik tapi time tu plak aku xbawak bajet lebih and aku suruh akak kat kedai tu simpan untuk aku ambik hari khamis nanti. Tapi masa tu punye la tergerak hati aku nak datang jugak kat MJ hari khamis if aku tak beli baju tu tapi aku tak tau krnapa ati aku terasa macam nak pegi je MJ on that day. 

Tiba la hari khamis. Memandangkan member aku tak bz, aku ajak die temankan aku pegi beli baju yang aku mintak akak kat kedai tu simpankan lepas klaz. Aku naik esculator tingkat 1 dengan member aku then die cakap ade la sorang budak laki ni asyik pandang aku her dari arah belakang semasa kami atas esculator tapi aku tak pasti sape. Aku pandang die pastu terlindung plak dengan tiang and then budak tu hilang dari pandangan aku. aku pun terus beli baju yang aku excited nak sangat tu. After that, we'll singgah makan² kat food court tingkat atas. Aku makan nasi ayam black pepper and member aku makan mee sup jer.

So, after that, we'll pun nak balik rumah. Kami keluar ikut jalan belakang, aku terpandang la sorang kakak ni, tapi kakak ni mengedong anak die, dalam ati aku rase macam pernah kenal (familiar) and aku abaikan je lah. Yang aku terkejut belakang kakak tu rupa²nya ex-boyfriend aku dengan sorang budak perempuan ni tapi aku tak pasti la girlfriend die or wife die coz aku dengar² khabar angin la yang die dah kawen. Kakak yang aku cam familiar tu rupa²nya kakak die yang aku pernah tengok dalam picture.....hehh...tak sangka betul boleh terserempak depan mata aku.

Sebelum aku terserempak dengan ex aku ni, dah 2,3 tahun aku lost kontek or may be die pun dah lupekan kat aku. Member aku plak pandang jer kat die pastu bagitau kat aku yang ex-boyfriend aku ni asyik pandang jer aku sampai la kami hilang dari pandangan and si pompuan tu plak tak sedar yang ex aku ni pandang kau coz asyik tengok gambar jer dalam kamera sambil jalan (nasib tak tersepak batu....hoho....) May be ex aku terkejut tengok aku.

Time tu terus aku call mama aku bagitau yang aku terjumpe ex aku ni kat MJ. Mama aku pun terkejut, Patut la hati aku tergerak² nak sangat² pegi MJ waktu tu. Rupa² nya nak terserempak dengan ex aku. Kenapa la seluas² KL ni bleh plak terserempak dengan ex aku depan² mata aku plak tu, berselisih bahu lagi....Aku tau dulu aku cinta pertama die. Aku pun banyak buat hal and tak hiraukan die tapi may be time tu aku tak ready ag kot. Aku pun masih budak2 lagi tyme tu....hohoho....masih nak enjoy la katakan. Umur pun muda ag. Sekarang ni aku tau die bencikan aku lagi tapi kenapa Allah pertemukan kami lagi??

Comments

Popular posts from this blog

Seorang Wanita Gelandangan Warga Myanmar

Andai la lelaki tau..!!